KARTA PROJEKTU EDUKACYJNEGO

Propozycja nr III/1/15/16

                                  

 

Temat projektu:

 

 

Skąd się wzięły  w języku polskim wyrazy niemieckie?

Nazwisko i imię nauczyciela:

 

Flis Marek

Cele projektu (rozwiązanie konkretnego problemu):

 

Poznanie przyczyn napływu wyrazów niemieckich w języku polskim

Przewidywany sposób prezentacji:

Słownik wyrazów pochodzących z języka niemieckiego

 

 

 

Propozycja nr III/2/15/16

                                   (nadaje dyrektor)

 

Temat projektu:

 

 

Berlin – co warto zobaczyć w tym mieście?

Nazwisko i imię nauczyciela:

 

Chróściel Jadwiga

Cele projektu (rozwiązanie konkretnego problemu):

 

Poznanie kultury i historii stolicy Niemiec.

Poznanie zabytków Berlina.

Przewidywany sposób prezentacji:

Opracowanie przewodnika po stolicy Niemiec

Prezentacja multimedialna

 


Propozycja nr III/3/15/16 
(nadaje dyrektor)

 

Temat projektu:

 

 

Jak uprzyjemnić sobie naukę słówek niemieckich?

Nazwisko i imię nauczyciela:

 

Chróściel Jadwiga

Cele projektu (rozwiązanie konkretnego problemu):

 

Wzbogacenie słownictwa w wybranym zakresie.

 

Przewidywany sposób prezentacji:

Opracowanie gier językowych do nauki słówek

 

 



 

Propozycja nr III/4/15/16 

 
Temat projektu:

 
Jak stworzyć gazetkę szkolną dla anglojęzycznych uczniów odwiedzających naszą szkołę?

Nazwisko i imię nauczyciela:

Maria Widz

Cele projektu (rozwiązanie konkretnego problemu):

 

- zebranie i opracowanie materiałów do gazetki
- tłumaczenie tekstów na język angielski
- przygotowanie szaty graficznej gazetki 
- opracowanie ostatecznej formy gazetki

Przewidywany sposób prezentacji:

Gazetka szkolna w wersji elektronicznej lub papierowej

 

Propozycja nr III/5/15/16

                                   (nadaje dyrektor)

 

Temat projektu:

 

 

Którzy znani amerykańscy artyści mieli największy wpływ na kulturę światową?

Nazwisko i imię nauczyciela:

 

Daniel Wołoszyn

Cele projektu (rozwiązanie konkretnego problemu):

 

 

Poszerzenie wiedzy na temat kultury Stanów Zjednoczonych?

Przewidywany sposób prezentacji:

Prezentacja multimedialna

 

 

 

Propozycja nr III/6/15/16

     (nadaje dyrektor)

 

Temat projektu:

 

 

Co chciałbyś zobaczyć w Londynie?

Nazwisko i imię nauczyciela:

 

Daniel Wołoszyn

Cele projektu (rozwiązanie konkretnego problemu):

 

 


Poszerzenie wiedzy na temat kultury i historii Wielkiej Brytanii ?

Przewidywany sposób prezentacji:

Broszura/folder turystyczny.

 

 

 

 

Propozycja nr III/7/15/16

                                   (nadaje dyrektor)

 

Temat projektu:

 

 

Washington – co warto zobaczyć w tym mieście?

Nazwisko i imię nauczyciela:

 

Agnieszka Maksim

Cele projektu (rozwiązanie konkretnego problemu):

 

Poznanie kultury i historii stolicy USA

Poznanie zabytków Waszyngtonu

Przewidywany sposób prezentacji:

Broszurka, plakat, prezentacja multimedialna

 

Propozycja nr III/8/15/16

                                   (nadaje dyrektor)

 

Temat projektu:

 

 

Kanada – co warto zobaczyć w tym kraju?

Nazwisko i imię nauczyciela:

 

Agnieszka Maksim

Cele projektu (rozwiązanie konkretnego problemu):

 

Poznanie kultury i historii Kanady

Poznanie zabytków i przyrody Kanadyjskiej

Przewidywany sposób prezentacji:

Broszurka, plakat, prezentacja multimedialna

 

Propozycja nr III/9/15/16

                                   (nadaje dyrektor)

 

Temat projektu:

 


Jak zaplanować 7 dniową wycieczkę na Maltę?

Nazwisko i imię nauczyciela:

 

Ewa Kulpa

Cele projektu (rozwiązanie konkretnego problemu):

 

 

 

- zapoznanie uczniów z najważniejszymi zabytkami
i najciekawszymi miejscami na Malcie,

- opracowanie konkursu o Malcie.

 

 

Przewidywany sposób prezentacji:

Broszurka, plakat, prezentacja multimedialna

 

 

Propozycja nr III/10/15/16

                                   (nadaje dyrektor)

 

Temat projektu:

 


Brytyjczycy i Amerykanie? – tacy sami czy inni?

Nazwisko i imię nauczyciela:

 

Ewa Kulpa

Cele projektu (rozwiązanie konkretnego problemu):

 

 

Poznanie stereotypów, kultury, narodowości, wskazanie różnic.

 

Przewidywany sposób prezentacji:

Broszurka, plakat, prezentacja multimedialna



Propozycja nr III/11/15/16

     (nadaje dyrektor)

 

Temat projektu:

 

 

Tajniki kuchni polsko – niemieckiej. Czy nasze gusta kulinarne są takie same?

Nazwisko i imię nauczyciela:

 

Świątek Monika

Cele projektu (rozwiązanie konkretnego problemu):

 

 

 

Poszerzenie wiedzy na temat kuchni niemieckiej.

Ukształtowanie świadomości kulturowej – różnice
i podobieństwa między państwami.

 

Przewidywany sposób prezentacji:

 

Prezentacja multimedialna/fotoksiążka

 

 

  

Propozycja nr III/12/15/16

                                   (nadaje dyrektor)

 

Temat projektu:

 

 

Jakie postacie z historii i kultury krajów niemieckojęzycznych wywarły największy wpływ na historię świata?

 

Nazwisko i imię nauczyciela:

 

Świątek Monika

Cele projektu (rozwiązanie konkretnego problemu):

 

 

Zdobywanie wiedzy na temat najbardziej znanych
i charakterystycznych postaci z historii i kultury krajów niemieckiego obszaru językowego.

Przewidywany sposób prezentacji:

Prezentacja multimedialna/wystawa plakatów

 

 

 

Propozycja nr III/13/15/16

                                   (nadaje dyrektor)

 

Temat projektu:

 

Jakie są różnice pomiędzy polskim i niemieckim systemem szkolnictwa?

Nazwisko i imię nauczyciela:

 

Świątek Monika

Cele projektu (rozwiązanie konkretnego problemu):

 

 

 

Zdobywanie wiedzy na temat niemieckiego systemu szkolnictwa.

Ukształtowanie świadomości kulturowej – różnice
i podobieństwa między państwami.

Przewidywany sposób prezentacji:

Prezentacja multimedialna

 

 

Propozycja nr III/13/15/17

 

 

Temat projektu:

 

 

Jak to smakuje? Tradycyjne potrawy kuchni angielskiej.

Nazwisko i imię nauczyciela:

 

Szyszka Magdalena

Cele projektu (rozwiązanie konkretnego problemu):

 

 

 

·       wyszukiwanie niezbędnych informacji;

·       poszerzanie wiedzy kulturowej na temat krajów anglojęzycznych;

·       umiejętności pracy w zespole i motywacja do nauki języka angielskiego.

Przewidywany sposób prezentacji:

Album, plakaty.