KARTA PROJEKTU EDUKACYJNEGO

Propozycja nr III/1/14/15

                                  

 

Temat projektu:

 

 

Skąd się wzięły  w języku polskim wyrazy niemieckie?

Nazwisko i imię nauczyciela:

 

Flis Marek

Cele projektu (rozwiązanie konkretnego problemu):

 

 

Poznanie przyczyn napływu wyrazów niemieckich w języku polskim

Przewidywany sposób prezentacji:

Słownik wyrazów pochodzących z języka niemieckiego

 

 

 

Propozycja nr III/2/14/15

                                   (nadaje dyrektor)

 

Temat projektu:

 

 

Berlin – co warto zobaczyć w tym mieście?

Nazwisko i imię nauczyciela:

 

Chróściel Jadwiga

Cele projektu (rozwiązanie konkretnego problemu):

 

Poznanie kultury i historii stolicy Niemiec.

Poznanie zabytków Berlina.

Przewidywany sposób prezentacji:

Opracowanie przewodnika po stolicy Niemiec

Prezentacja multimedialna

 

 

Propozycja nr III/3/14/15

                                   (nadaje dyrektor)

 

Temat projektu:

 

 

Jak uprzyjemnić sobie naukę słówek niemieckich?

Nazwisko i imię nauczyciela:

 

Chróściel Jadwiga

Cele projektu (rozwiązanie konkretnego problemu):

 

Wzbogacenie słownictwa w wybranym zakresie.

 

Przewidywany sposób prezentacji:

Opracowanie gier językowych do nauki słówek.

 

 

Propozycja nr III/4/14/15

(nadaje dyrektor)

 
Temat projektu:

 
Jak stworzyć gazetkę szkolną dla anglojęzycznych uczniów odwiedzających naszą szkołę?

Nazwisko i imię nauczyciela:

Maria Widz

Cele projektu (rozwiązanie konkretnego problemu):

 

 

- zebranie i opracowanie materiałów do gazetki
- tłumaczenie tekstów na język angielski
- przygotowanie szaty graficznej gazetki 
- opracowanie ostatecznej formy gazetki

Przewidywany sposób prezentacji:

Gazetka szkolna w wersji elektronicznej lub papierowej

 

Propozycja nr III/5/13/15

                                   (nadaje dyrektor)

 

Temat projektu:

 

Jakie amerykańskie święta i tradycje uważasz za najciekawsze?

Nazwisko i imię nauczyciela:

 

Daniel Wołoszyn

Cele projektu (rozwiązanie konkretnego problemu):

 

 

 

Poszerzenie wiedzy na temat kultury Stanów Zjednoczonych.

Przewidywany sposób prezentacji:

Prezentacja multimedialna

 

 

 

Propozycja nr III/6/13/15

                                   (nadaje dyrektor)

 

Temat projektu:

 

 

Co warto zobaczyć w Londynie?

Nazwisko i imię nauczyciela:

 

Daniel Wołoszyn

Cele projektu (rozwiązanie konkretnego problemu):

 

 Poszerzenie wiedzy na temat kultury i historii Wielkiej
 Brytanii.

Przewidywany sposób prezentacji:

Broszura/folder turystyczny.

 

 

Propozycja nr III/7/14/15

                                   (nadaje dyrektor)

 

Temat projektu:

 

 

Washington – co warto zobaczyć w tym mieście?

Nazwisko i imię nauczyciela:

 

Agnieszka Maksim

Cele projektu (rozwiązanie konkretnego problemu):

 

 

Poznanie kultury i historii stolicy USA

Poznanie zabytków Waszyngtonu

Przewidywany sposób prezentacji:

Broszurka, plakat, prezentacja multimedialna

 

Propozycja nr III/8/14/15

                                   (nadaje dyrektor)

 

Temat projektu:

 

 

Kanada – co warto zobaczyć w tym kraju?

Nazwisko i imię nauczyciela:

 

Agnieszka Maksim

Cele projektu (rozwiązanie konkretnego problemu):

 

 

Poznanie kultury i historii Kanady

Poznanie zabytków i przyrody kanadyjskiej

Przewidywany sposób prezentacji:

Broszurka, plakat, prezentacja multimedialna

  

Propozycja nr III/9/14/15

                                   (nadaje dyrektor)

 

Temat projektu:

 

Czy Janów Lubelski jest miastem przyjaznym dla zagranicznego turysty?

Nazwisko i imię nauczyciela:

 

Ewa Kulpa

Cele projektu (rozwiązanie konkretnego problemu):

 

 

 

- zebranie informacji na temat znajomości języka angielskiego
  wśród mieszkańców Janowa,

- opracowanie broszury turystycznej w języku angielskim,

- poszerzenie wiedzy na temat naszego miasta

 

Przewidywany sposób prezentacji:

Broszurka, plakat, prezentacja multimedialna

 Propozycja nr III/10/14/15

                                   (nadaje dyrektor)

 

Temat projektu:

 


Co warto zobaczyć w Londynie?

Nazwisko i imię nauczyciela:

 

Ewa Kulpa

Cele projektu (rozwiązanie konkretnego problemu):

 

Poznanie zabytków i  ciekawych miejsc w Londynie

 

Przewidywany sposób prezentacji:

Broszurka, plakat, prezentacja multimedialna

 


Propozycja nr
III/11/14/15

                                   (nadaje dyrektor)

 

Temat projektu:

 

 

Tajniki kuchni polskiej i niemieckiej – czy nasze gusta kulinarne są takie same?

 

Nazwisko i imię nauczyciela:

 

Świątek Monika

Cele projektu (rozwiązanie konkretnego problemu):

 

 

Poszerzenie wiedzy na temat kuchni niemieckiej.

Ukształtowanie świadomości kulturowej – różnice i podobieństwa między państwami.

 

Przewidywany sposób prezentacji:

 

Prezentacja multimedialna/fotoksiążka

 

 

  

Propozycja nr III/12/14/15

                                   (nadaje dyrektor)

 

Temat projektu:

 

 

Jakie postacie z historii i kultury krajów niemieckojęzycznych wywarły największy wpływ na historię świata?

 

Nazwisko i imię nauczyciela:

 

Świątek Monika

Cele projektu (rozwiązanie konkretnego problemu):

 

 

Zdobywanie wiedzy na temat najbardziej znanych
i charakterystycznych postaci z historii i kultury krajów niemieckiego obszaru językowego.

Przewidywany sposób prezentacji:

Prezentacja multimedialna/wystawa plakatów

 

Propozycja nr III/13/14/15

                                   (nadaje dyrektor)

 

Temat projektu:

 

Jakie są różnice pomiędzy polskim i niemieckim systemem szkolnictwa?

Nazwisko i imię nauczyciela:

 

Świątek Monika

Cele projektu (rozwiązanie konkretnego problemu):

 

 

 

Zdobywanie wiedzy na temat niemieckiego systemu szkolnictwa.

Ukształtowanie świadomości kulturowej – różnice
i podobieństwa między państwami.

Przewidywany sposób prezentacji:

Prezentacja multimedialna

 

 

 

 

Propozycja nr III/14/14/15

                                   (nadaje dyrektor)

 

Temat projektu:

 

How does it taste? Jak to smakuje? Tradycyjne potrawy kuchni angielskiej.

Nazwisko i imię nauczyciela:

 

Szyszka Magdalena

Cele projektu (rozwiązanie konkretnego problemu):

 

 

Zapoznanie się z kuchnią angielską (przepisami, smakiem, wyglądem, określonymi potrawami na specjalne okazje – święta itd.)

Przewidywany sposób prezentacji:

 Fotoksiążka, album, prezentacja multimedialna.